A következő fejezetet két részre kellett, hogy szedjem, mert elég terjedelmes lenne két részben lehoznom. Így tartalmasabb, és szerintem emészthetőbb is több ízben, mint egyszerre.


Negyedik Fejezet

I. Javítási folyamatok sok-sok képpel, és magyarázattal MrDok tolmácsolásával.

 

Ahogyan az előző fejezet végéből kiderült, végül a motorom Károlynál fog remélhetőleg hamar felépülni.
MrDok a megbeszélt időpontban fogadta a motoromat, amit utánfutón vittünk el hozzá bácsikámmal. Azon az októberi reggelen lehet jobb is, hogy autóval mentünk, mert eléggé nyálkás, hűvös egyszóval őszies idő volt. Kicsit megkésve értünk a műhely ajtajához, de gyorsan lepakoltuk a motort és átadtam Károlynak az általam gondolt alkatrészeket, amit felhasználhat a javítási munkák során. Sajnos kevés hasznos alkatrész volt a csomagban, de mindig jó ha van…

Megbeszéltük közösen, mit szeretnék mennyire megvalósítható, és egy kis lapra Károly szépen gondosan feljegyezte…

Első körben a prés méret és a váltó átnézést kértem, utána, ha nem túl nagy a gond, akkor a hátsó kereket is szerettem volna, ha megcsinálja... Ennyi volt a lista.
Aztán ha bővül valami, vagy gond van, írunk és egyeztetünk egymással. Ezt be is tartottunk úgy gondolom, jól kihasználtuk a csevegő és levelezőrendszerek lehetőségeit. Rendszeres képes állapotjelentés, majdnem minden mozzanatról. Károly november 10.-én jelentkezett a következő képpel, ami azonnal meglepett, mert ez az olaj mennyiség folyt le a blokkomból...

 


“ Kb egy - másfél deci nincs benne, mert az egy hirtelen alárakott edényben landolt, mikor még nem is kellett volna jönnie. A fordulatszám mérő fedél alól mindig jön egy kicsi olaj, hát ez nem apadt el.......”

Mindez azért, mert a leeresztéskor sosem tekertem ki a kuplung dekni részén levő alsó csavart. Hoppá… Én meg simán rátöltöttem a 9 dl olajat ami mindig le is folyt… Ezért nem aggódtam, hogy hiányzik valamennyi is. :) Majd másnap a szétkapott blokkot, és komponenseit mutatta meg nekem.

 

A blokk alsó felén levő olaj lerakódás, fém reszelékeket tartalmazott…

 

A hajtókar jó állapotú,
viszont a henger tőcsavarok eléggé megviselték az idő vasfogát…

 

A főtengely szakszerűtlen szerelésének eredménye,
lepattant egy darab belőle az előző felújításkor, mindkét tengelyvégen…

 

Hála MrDok kézügyességének, sikerült kijavítania…

 

Itt egy fürdőszobai tömítéses eljárást alkalmaztak a hengertalpnál…

 

Így hát alaposan meg mosdatta a főbb részeket.
Volt mit takarítani…

 

Kisebb öntési hiba még a gyárból.
Nem egyedi… :)

 

Ilyen lett :)

 

Mintha most jött volna az öntvényesektől…

 

Amiért a váltó rosszalkodott, a kapcsolókörmök kopása, és a 12-es váltó villa is kopott volt…

 


Íme a Primer kerék (malom kerék) bordázata, kicsit viseltesen
 
 

Az idő vasfogai…

Magyarázat:
“Nem volt rendesen meghúzva, ez kikezdte az agyrészt, ami a váltótengelyen is nyomot hagyott.
ez mellett mintha a kuplung is elérte volna, ami akkor van, ha a kuplungagy már nem jó, nagyon felmegy a főtengelyre, ez miatt közel kerül a malomkerékhez.”

Ilyent már sokan láttunk, ez már megforgott, és elérte a primer kerék is...

 

A tengelyt is cserélni kellett a sérülés miatt, ez került bele.

 

A bőség kosara...

 

Nem sokkal a képek után megkaptam a listás, amit be kellene szerezni a blokkhoz… Nem volt annyira terjedelmes, mint az ára...

Ami kellett:

• Tömítések:
hengertalp, kuplungdekni, lánckerék szim. ház, szívócsonk klingeritek, hengerfej tömítés, sebváltó tengely gumigyűrű, főtengely szimeringek, gumidugók, csapágyak: ( vagyis minden)

Alkatrészek: dugattyú, gyűrűk, csapszeg tűgörgő, zégerek, malomkerék, váltó első tengely, tőcsavar, léptető villa (12), Kuplung agy.

Ennyi lett volna, talán a ‘90-es évek előtt beszerezni is, mint ahogy ezt leírtuk… De jelenleg nem ez a helyzet. Amit nagyon nehezen kaptam, az a kuplung agy, primer hajtás fogaskerekei, a dugattyú, melyről már írtam a fórumban, de itt is olvasható lesz. Károly javasolta, hogy nézzek körbe, FB-n és más helyeken is, esetleg intézzek kérdéseket az MZ club Hungary fórumán pár megadott emberkéhez. No meg Bambi sem utolsó szempont, de ahogy Bambi sem, úgy más sem tudott nekünk bontott kuplungot, vagy primer kereket adni, amíg keresgéltük. Nagyon elkeseredtem. A szerelőm válaszát sosem feledem el, amit egy üzenetemre írt. Szerettem volna, ha elkészül márciusig, de így november vége fele, nehezen tudtam elképzelni, hogy találok embert akárhol akinek lenne jó alkatrésze a motoromba.

Mr.Dok: “Ha ez a motor márciusban még itt áll, akkor 1. felakasztom magam, 2. ezután személyesen motorozom le hozzád vele, és visszasétálok.”

Gondolom hamar feladtam, és ezzel próbált vissza zökkenteni… Volt egy kis kényszer pihi a kuplung felől, addig a csapágyakat rendeltem, és postáztam el hozzá, mint később minden más alkatrészt is, ami kellett a motorhoz. Szerintem igen jó minőséget választottam, de a helyi eladók nem nagyon akarták, hogy Koyo-t vegyek, de csak azért is azt rendeltem.

Valakinek valakihez elgurult a Koyo-ja… :)


Folytatás és egyben a befejező rész <-itt-> érthető el!

MViktor